• Tilstandsrapport for Aurlandsfjorden og Nærøyfjorden 

      Bollingberg, Ina M.; Dale, Torbjørn; Paetzel, Matthias; Nilsen, Marianne (HVL-rapport;2022/4, Report, 2022)
      Denne rapporten er en kunnskapssammenstilling av miljøtilstanden i Aurlandsfjorden og Nærøyfjorden, og omfatter både økologisk og kjemisk tilstand, samt informasjon om arter og naturtyper. Gjennomgangen av eksisterende ...
    • TPS-grupper i praksis (Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier): Delprosjekt 1b i Operasjon bachelorpraksis, FHS 

      Brenna, Sissel Johansson; Kvilhaugsvik, Bente; Lunde, Sølvi Eide; Andersen, Irene Aasen; Solheim, Inger; Braseth, Turid Aarhus; Kaale, Helga Kristin; Fredheim, Kari; Strøm, Bergliot; Blåsternes, Edit; Løberg, Aina Helen; Aasen, Unni Uren; Skahjem, Anne Charlotte (HVL-Rapport;4/2021, Report, 2021)
    • Tverrfagleg innovasjonscamp for ingeniør- og sjukepleiestudentar ved campus Førde 

      Kyrkjebø, Dagrun; Husabø, Eivind Standal; Sande, Joar (HVL - Rapport;1/2020, Report, 2020-05)
      Læringsutbyttebeskrivelsar frå nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring seier at studentane skal kjenne til nytenking, entreprenørskap og innovasjonsprosessar. HVL arrangerer i samarbeid med Ungt Entreprenørskap ...
    • Urbane barn: En casestudie om barnefamilier og fortetting i Bergen 

      Reksten, Connie; Nyheim, Ingerd Lene; Vindenes, Mathilde; Lyng, Ane Margrethe; Ødegård, Silje Beate; Ahmer, Carolyn (HVL-Rapport;1/2022, Report, 2022)
      Prosjektet Urbane barn er en videreføring av kunnskapsgrunnlaget i forprosjektet Boliger for alle ved Høgskulen på Vestlandet. Det er utarbeidet i samarbeid mellom Bergen kommune og Høgskulen på Vestlandet. Forskningsprosjektet ...
    • The UTFORSK Project 2018-2021. Final Report 

      Allern, Tor-Helge (HVL-rapport;2024/3, Report, 2024)
      The UTFORSK Project (2018-2021) in drama and applied theatre has a nearly 20 years history, developed from networking between HVL (Faculty of Teacher Education, Arts and Sports) and STA (Shanghai Theatre Academy, Faculty ...
    • Utvalde kulturlandskap i jordbruket (UKL), område Lærdal, Sogn og Fjordane Del 1: Historiske utviklingstrekk for kulturlandskapet i Lærdal 

      Hauge, Leif; Austad, Ingvild (HVL-rapport;11/2020, Report, 2020)
      Kulturlandskapet i Lærdal er utpeika som «nasjonalt utvald kulturlandskap i jordbruket» (UKL Lærdal). Denne ordninga er ei oppfølging av nasjonale mål om å ivareta variasjonen innan det tradisjonelle kulturlandskapet i ...
    • Utvalde kulturlandskap i jordbruket (UKL), område Lærdal, Sogn og Fjordane Del 3:Lokalitetar 

      Hauge, Leif; Austad, Ingvild (HVL-rapport;13/2020, Report, 2020)
      Kulturlandskapet i Lærdal er utpeika som «nasjonalt utvald kulturlandskap i jordbruket» (UKL Lærdal). Denne ordninga er ei oppfølging av nasjonale mål om å ivareta variasjonen innan det tradisjonelle kulturlandskapet i ...
    • Utvalgte kulturlandskap i jordbruket (UKL), område Lærdal, Sogn og Fjordane Del 2: Kulturmarker og skjøtsel 

      Hauge, Leif; Austad, Ingvild (HVL-rapport;12/2020, Report, 2020)
      Kulturlandskapet i Lærdal er utpekt som «nasjonalt utvalgt kulturlandskap i jordbruket» (UKL Lærdal). Denne ordningen er en oppfølging av nasjonale mål om å ivareta variasjonen innen det tradisjonelle kulturlandskapet i ...
    • Utvikling av praksis som læringsarena; Praksislæring: Operasjon bachelorpraksis, FHS 2019-2020 

      Vågstøl, Unni; Nesse, Hilde; Kvamme, Kjersti; Aschim, Caroline Izabel Martins; Ersvær, Elisabeth; Nygård, Irene; Skjelvan, Marita Brekke; Njøs, Berit; Søreide, Hilde; Andersen-Baars, Merete; Håven, Deborah Mae Bayona; Hovland, Kari Helene; Vae, Karen Johanne (HVL-Rapport;6/2021, Report, 2021)
    • Veileder for velferdsteknologi som virkemiddel i sosiale botjenester 

      Sudmann, Tobba Therkildsen; Solstad, Liv Jorunn (HVL-rapport;2022/2, Report, 2022)
      Prosjektet har undersøkt på hvilke måter velferdsteknologi kan bidra til at personer med sammensatte og langvarige rus- og psykiske helseutfordringer kan få tilgang til og beholde egnet bolig over tid. Veilederen ...
    • Vitenskapelig publisering ved HVL 2019 

      Seland, Eli Heldaas; Vik-Haugen, Lise (HVL - Rapport;4/2020, Report, 2020-05)
      HVL rapporterte inn 848 vitenskapelige publikasjoner, og oppnådde 725 poeng i 2019. Det var en økning fra 2018 på 20 % i både publikasjoner (144) og poeng (122,5). Det er en større endring enn vi har hatt de siste årene. ...
    • Vitenskapelig publisering ved HVL 2020 

      Seland, Eli Heldaas; Vik-Haugen, Lise (HVL-Rapport;11/2021, Report, 2021-05)
      HVL rapporterte i 2020 inn 902 vitenskapelige publikasjoner, som gav 795,4 poeng. Det var en økning på 6% i antall publikasjoner (54) og 10 % i poeng (70,4). Det er en mindre økning enn fra 2018 til 2019, men noe større ...
    • Vitenskapelig publisering ved HVL 2021 

      Seland, Eli Heldaas; Vik-Haugen, Lise (HVL-rapport;2022/3, Report, 2022)
      HVL rapporterte i 2021 inn 1060 vitenskapelige publikasjoner, som gav 896,6 poeng. Det var en økning på 18 % i antall publikasjoner (158 stykker) og 13% i poeng (101,2) sammenlignet med året før. Økningen er større enn den ...
    • Vitenskapelig publisering ved HVL 2022 

      Vik-Haugen, Lise; Beglerovic, Malik; Skagen, Therese Skarås (HVL-Rapport;2023/3, Report, 2023)
      Høgskulen på Vestlandet ble etablert 1. januar 2017. Tall fra 2018-2022 viser at HVL har hatt en jevn økning i vitenskapelig publisering i løpet av disse årene. HVL rapporterte inn 1030 publikasjoner i 2022. Dette er ...