Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTrønnes, Kine Anita
dc.date.accessioned2019-06-27T07:37:28Z
dc.date.available2019-06-27T07:37:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602450
dc.descriptionFakultet for lærarutdanning, kultur og idrett (FLKI) Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 10.05.2019nb_NO
dc.description.abstractKunnskapsbløff eller kvalitetsindikator?- nasjonale prøver som pedagogisk verktøy. Denne oppgaven tar for seg nasjonale prøver som pedagogisk verktøy, og er bygd rundt problemstillingen: «Hvilke tanker og erfaringer har tre lærere med nasjonale prøver i regning og hvordan arbeider de med prøvene i for- og etterkant?». Jeg valgt å benytte meg av kvalitativ metode ved å intervjue tre lærere som har gjennomført den nasjonale prøven i regning på 5.trinn. De nasjonale prøvene er kritisert for at den pedagogiske anvendelsen kommer i skyggen av resultatfokuset. Mine funn viser til at det delte syn på hvor nyttig den nasjonale prøven i regning er som pedagogisk verktøy, men alle lærerne er enige i at den ikke samsvarer med pensum. Undersøkelsen viser også til at de grunnleggende ferdigheten ikke er godt nok implementer i undervisningen, noe som får følger for de nasjonale prøvene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKunnskapsbløff eller kvalitetsindikator? - Nasjonale prøver som pedagogisk verktøynb_NO
dc.title.alternative«Knowledge bluff» or indicator of quality: National test as an educational toolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber34nb_NO
dc.description.localcodePE369nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal