dc.contributor.author | Iversen, Andreas Risløw | |
dc.date.accessioned | 2019-06-25T09:04:57Z | |
dc.date.available | 2019-06-25T09:04:57Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2602008 | |
dc.description | Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Grunnskolelærer 5-10 10.05.19 | nb_NO |
dc.description.abstract | Tilpasset opplæring er et vektet begrep i dagens norske skole. Denne studien søker å belyse hvordan lærere forstår og operasjonaliserer begrepet i praksis. Dette sees i tråd med føringer for prinsippet i gjeldende rammeverk, teoretiske tilnærminger til begrepet samt tidligere forskning. Oppgaven viser at det er forskjeller i hvordan lærere forstår og praktiserer begrepet. Samtidig kan funnene i denne oppgaven vise til en vekting av et individuelt fokus i operasjonaliseringen av tilpasset opplæring. I tillegg viser oppgaven til at begrepets kompleksitet og eksisterende rammefaktorer i skolen kan medføre at begrepet vanskelig lar seg omsette i en gunstig tilpasset opplæring for alle elever. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tilpasset opplæring – ideal og virkelighet | nb_NO |
dc.title.alternative | Adaptive education – ideal and reality | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 | nb_NO |
dc.description.localcode | PE379 | nb_NO |