Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIversen, Andreas Risløw
dc.date.accessioned2019-06-25T09:04:57Z
dc.date.available2019-06-25T09:04:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602008
dc.descriptionFakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Grunnskolelærer 5-10 10.05.19nb_NO
dc.description.abstractTilpasset opplæring er et vektet begrep i dagens norske skole. Denne studien søker å belyse hvordan lærere forstår og operasjonaliserer begrepet i praksis. Dette sees i tråd med føringer for prinsippet i gjeldende rammeverk, teoretiske tilnærminger til begrepet samt tidligere forskning. Oppgaven viser at det er forskjeller i hvordan lærere forstår og praktiserer begrepet. Samtidig kan funnene i denne oppgaven vise til en vekting av et individuelt fokus i operasjonaliseringen av tilpasset opplæring. I tillegg viser oppgaven til at begrepets kompleksitet og eksisterende rammefaktorer i skolen kan medføre at begrepet vanskelig lar seg omsette i en gunstig tilpasset opplæring for alle elever.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring – ideal og virkelighetnb_NO
dc.title.alternativeAdaptive education – ideal and realitynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal