Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLunde, Sølvi Anne Eide
dc.contributor.authorFjose, Marianne
dc.contributor.authorValen, Kristin
dc.date.accessioned2018-06-18T06:50:32Z
dc.date.available2018-06-18T06:50:32Z
dc.date.issued2018-06-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501818
dc.description.abstractVåren 2017 ble det etter initiativ fra Marianne Fjose etablert et FOU samarbeid innen palliativ behandling, pleie og omsorg med Sølvi Eide Lunde og Kristin Valen. Sammen ble det bestemt å kartlegge om undervisningen ved Høgskolen på Vestlandet (HVL) sine bachelorutdanninger i sykepleie er i tråd med offentlige føringer samt forskningsfeltet. Det ble søkt «småforskmidler» ved campus Stord/ Haugesund, og prosjektgruppe og referansegruppe ble etablert. Denne delrapporten presenterer funn fra kartleggingen, og diskuterer eksisterende undervisningstilbud opp mot nasjonale og internasjonale anbefalinger og forskning innen palliasjon. Delrapporten peker på utfordringer og kommer med noen forslag til oppbygging av undervisning innen fagfeltet palliasjon ved HVL. Det er ønskelig at resultatet av prosjektet integreres i samorganisering av bachelorprogrammene i sykepleie ved HVL fra 2020.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectpalliativ behandling pleie omsorg utdanning undervisning sykepleieutdanningnb_NO
dc.titleDelrapport : Palliativ behandling, pleie og omsorg – utdanningskvalitet i bachelor i sykepleie ved Høgskulen på Vestlandet (HVL)nb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Sykepleievitenskap: 808nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal