dc.contributor.author | Tuntland, Hanne | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T15:07:34Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T15:07:34Z | |
dc.date.issued | 2006-08 | |
dc.identifier.issn | 0800-3475 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481671 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen presenteres noen hovedpoeng fra oppgaveorientert tilnærming, som bygger på teorier om motorisk læring. Sentralt i disse teoriene er noen prinsipper som man mener fremmer læring av ferdigheter. Disse treningsprinsippene kan med fordel anvendes i ADL-trening. Eksempler på slike treningsprinsipper er tilfeldig trening fremfor mønstertrening og trening av aktiviteter fremfor trening av kroppsfunksjoner. Det er gjort et utvalg på åtte prinsipper som presentes i det følgende. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Norsk ergoterapeutforbund | en |
dc.relation.ispartofseries | Ergoterapeuten 2006 no 8 | en |
dc.source | Ergoterapeuten | |
dc.subject.other | ADL | en |
dc.subject.other | treningsprinsipp | en |
dc.subject.other | ferdighetstrening | en |
dc.subject.other | ergoterapi | en |
dc.title | Faktorer som fremmer læring av ferdigheter. En oppgaveorientert tilnærming - del 2 | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Andre helsefag: 829 | en |