dc.contributor.author | Danielsen, Anne Grete | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T14:55:24Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T14:55:24Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 0802-183X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481599 | |
dc.description.abstract | Skolen kan for mange elever være en særlig viktig støtte når hjemmet fungerer dårlig. En for stor grad av frihet, slik prinsippene om ”ansvar for egen læring” kan bidra til, ser imidlertid ikke ut til å være i samsvar med elevenes behov, verken når det gjelder læring eller hjelp til å klare seg godt senere i livet. Resiliensforskningen anbefaler en mer meningsfull og verdsatt lærerrolle, der man overskrider den tilsynelatende motsetningen mellom frihet og tvang. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | en |
dc.relation.ispartofseries | Bedre skole Nr.3 2005 | en |
dc.subject.other | resiliensforskning | en |
dc.title | Elever som opplever motgang. Skolens mulighet til å fremme positiv utvikling | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |