Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDanielsen, Anne Grete
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:24Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:24Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0802-183X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481599
dc.description.abstractSkolen kan for mange elever være en særlig viktig støtte når hjemmet fungerer dårlig. En for stor grad av frihet, slik prinsippene om ”ansvar for egen læring” kan bidra til, ser imidlertid ikke ut til å være i samsvar med elevenes behov, verken når det gjelder læring eller hjelp til å klare seg godt senere i livet. Resiliensforskningen anbefaler en mer meningsfull og verdsatt lærerrolle, der man overskrider den tilsynelatende motsetningen mellom frihet og tvang.en
dc.language.isonoben
dc.publisherUtdanningsforbundeten
dc.relation.ispartofseriesBedre skole Nr.3 2005en
dc.subject.otherresiliensforskningen
dc.titleElever som opplever motgang. Skolens mulighet til å fremme positiv utviklingen
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel