Show simple item record

dc.contributor.authorDanielsen, Anne Grete
dc.contributor.authorIsachsen, Eva
dc.contributor.authorAarvold, Laila
dc.contributor.authorLarsen, Per Jørgen
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:18Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:18Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481586
dc.descriptionHøgskolen i Bergen, 2000.en_US
dc.description.abstractDenne rapporten dokumenterer anvendelsen av læringsmodellen ”Problembasert læring” (PBL) i pedagogikkundervisningen ved allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Bergen studieåret 1999-2000. PBL har vært anvendt i medisiner- og helsefagutdanninger flere steder de siste tre tiår, men har ikke kommet inn i lærerutdanningsmiljøene før i de aller siste årene. Inneværende studieår var første gang pedagogikkseksjonen ALU ved HiB praktiserte denne modellen. Siden dette arbeidet var noe vi utførte for første gang, hadde det preg av reelt utviklingsarbeid – med mye tid brukt til planlegging, faglige diskusjoner og grundig vurdering. Vi fire pedagogikklærere som har stått for opplegget, definerte arbeidet vårt som et formelt FoU-arbeid – og denne rapporten er vår FoU-rapport. Rapporten inneholder en fremstilling av oppstarten, planleggingen, gjennomføringen og vurderingen av hele opplegget. Til slutt har vi en konklusjon med synspunkter på revisjoner o.l. ved fremtidige PBL-opplegg – basert på våre erfaringer fra dette opplegget.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.title”Problembasert læring” (PBL) i pedagogikkundervisningen ved allmennlærerutdanningen : et fou-arbeiden_US
dc.typeOthersen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record