dc.contributor.author | Hinna, Kristin | |
dc.contributor.author | Hole, Grete Oline | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T14:41:13Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T14:41:13Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 1504-2987 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481432 | |
dc.description.abstract | Å bruke IKT i undervisningen er et sentralt satsingsområde fra UFDs sider. Tjener dette til å styrke studentenes læringsarbeid eller er det «effektivt forførende»? Artikkelen fokuserer på ulike bruksområder for å få et klarere bilde av IKT som et didaktisk virkemiddel. IKT er en sekkebetegnelse for ulike teknologiske artefakter. For å nevne noen; verdensveven (www), intranett, e-post, hardware og software med mer. Når det gjelder kunnskapsbygging, er disse elementene oftest knyttet sammen i et LMS1. Ved Høgskolen i Bergen (HiB) brukes benevnelsen StudieStøtteSystem (SSS); ut fra tanken om at bevisst brukt kan slike system støtte opp under studentenes læringsprosesser. Dette begrepet har vi valgt å bruke fremover. | en |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetesforlaget | en |
dc.relation.ispartofseries | Norsk pedagogisk tidsskrift 2005 No 3 | en |
dc.source | Norsk pedagogisk tidsskrift | |
dc.subject.other | IKT | en |
dc.subject.other | didaktikk | en |
dc.title | Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel; noen reflekterende betraktninger rundt IKT | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |