Show simple item record

dc.contributor.authorHinna, Kristin
dc.contributor.authorHole, Grete Oline
dc.date.accessioned2018-02-01T14:41:13Z
dc.date.available2018-02-01T14:41:13Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationhttp://www.idunn.no/servlets/dispatcher?marketplaceId=2000&languageId=1&siteNodeId=1715795en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481432
dc.description.abstractÅ bruke IKT i undervisningen er et sentralt satsingsområde fra UFDs sider. Tjener dette til å styrke studentenes læringsarbeid eller er det «effektivt forførende»? Artikkelen fokuserer på ulike bruksområder for å få et klarere bilde av IKT som et didaktisk virkemiddel. IKT er en sekkebetegnelse for ulike teknologiske artefakter. For å nevne noen; verdensveven (www), intranett, e-post, hardware og software med mer. Når det gjelder kunnskapsbygging, er disse elementene oftest knyttet sammen i et LMS1. Ved Høgskolen i Bergen (HiB) brukes benevnelsen StudieStøtteSystem (SSS); ut fra tanken om at bevisst brukt kan slike system støtte opp under studentenes læringsprosesser. Dette begrepet har vi valgt å bruke fremover.en
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetesforlageten
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskrift 2005 No 3en
dc.subject.otherIKTen
dc.subject.otherdidaktikken
dc.titleTeknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel; noen reflekterende betraktninger rundt IKTen
dc.typeJournal articleen
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record