Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tidsskrift "Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge"
Viser treff 1-4 av 4
-
Extensive reading in primary school EFL
(Peer reviewed; Journal article, 2018)Reading in the English subject both in primary and secondary school often involves studying course book texts in detail. Therefore, pupils are rarely exposed to longer texts which requires reading for meaning, and which ... -
Lærarens roller - veksling mellom ulike lærarposisjonar i didaktisk praksis
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Written Argumentation for Different Audiences. A Study of Addressivity and the Uses of Arguments in Argumentative Student Texts
(Journal article; Peer reviewed, 2018)In this article we investigate how students in upper secondary school argue in writing in two different communicative situations and how the intended audience may influence how the students construct their arguments. A ... -
Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Høsten 2020 innføres nye læreplaner (LK20) i norsk skole. Noe av det nye i disse læreplanene er innføringen av tverrfaglige temaer og kjerneelementer i alle fag. I denne artikkelen retter jeg oppmerksomheten mot det ...