• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel 
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking
  • Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking
  • Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 51-70 av 385

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Coraline and the other mother: different media, different experience? A comparative study of children’s experience of the characters in the book ​Coraline and the film Coraline and the secret door 

      Fjelltveit, Ina (Master thesis, 2017-05-15)
      In this master’s thesis I compare the child audience’s experience of the characters Coraline and the other mother in an excerpt from Neil Gaiman’s book ​Coraline ​ and in Henry Selick’s film ​Coraline and the secret door. ...
    • Corpus Linguistic Onomastics: A Plea for a Corpus-Based Investigation of Names 

      Motschenbacher, Heiko (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Corpus linguistics is, to date, still an underexplored methodology in onomastics. This article seeks to advance the field through a theoretical discussion of onomastic issues from a corpus linguistic point of view. It ...
    • Critical Mathematics Education and Post-Normal Science: A literature overview 

      Steffensen, Lisa (Peer reviewed; Journal article, 2017)
      This paper presents findings from a literature overview where the focus is to identify and critically reflect on concepts and perspectives highlighted as important in the literature of two fields, critical mathematics ...
    • A Critical Mathematics Education for Climate Change 

      Barwell, Richard; Hauge, Kjellrun Hiis (Chapter; Peer reviewed, 2021)
      Climate change is an urgent global challenge. Responding to climate change requires significant critical mathematical understanding on the part of all citizens. In this chapter, we consider what a critical mathematics ...
    • Critical vocabulary in the analysis of an eLogg case 

      Hoem, Jon (Others, 2009-08-21)
      In the following I will give a brief introduction to eLogg, which was a personal publishing environment used in schools. I will present a model of what I call "communication patterns" and show how these influence on how ...
    • Cultural meetings? Curricula, Digital Apps and Mathematics Education 

      Christiansen, Silje Fyllingsnes; Meaney, Tamsin Jillian (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      In this paper, we explore whether two digital apps used by young children in a Norwegian kindergarten fulfil the requirements set out in the Norwegian curriculum for early childhood. The Norwegian kindergarten culture is ...
    • Danningsbegrepet i barnehagens årsplaner - en diskursanalytisk tilnærming 

      Nordvik, Grete; Alvestad, Marit (Peer reviewed; Journal article, 2015)
    • Danningspotensiale i barnebøker om seksualitet: En litterær analyse av barns seksualitet og sosialt kjønn i Tjuven (2008) av Rune Belsvik og Sesam, sesam (2017) av Gro Dahle 

      Olsen, Katinka Schea (Master thesis, 2021)
      Denne oppgaven tar mål av seg å undersøke på hvilke måter barnelitteratur som fremstiller barns seksualitet har potensiale til å iverksette danning, i tillegg til å undersøke på hvilke måter barns seksualitet og sosialt ...
    • De andre jentene i ungdomslitteraturen 

      Iversen, Magnus (Master thesis, 2017-09-15)
      I denne masteroppgaven har jeg analysert kjennetegn og funksjon ved jenter som sekundærkarakter i de to samtidsrealistiske ungdomsromanene Natt på Frognerbadet (Henmo, 2012) og Hvem er du, Alaska? (Green, 2014). Teoriene ...
    • Demokratisk opplæring i møte med en barnebok - En studie av elevers refleksjoner og litterære kompetanse i møte med barneboka Blåse 

      Røbekk, Lisa Marie (Master thesis, 2020)
      This master thesis examines how literature can contribute to the formation and education of world citizens. Based on Blåse (Øvreås & Torseter, 2018) a children’s book, a group of students have reflected upon the plot of ...
    • Den impliserte forfatteren og intensjonsaliteten 

      Larsen, Leif Johan (Skrifterien, nr. 3/2007 - artikkel 2., Journal article, 2007-05-10)
    • «Det faktum at slike ting faktisk skjer, får meg til å undre, er verden ond og kald?» En studie av elevers refleksjoner omkring barn i vanskelige situasjoner slik de kommer frem i en litteratursamtale og leselogg om Lydighetsprøven: en tenkt fortelling om et barn. 

      Olsen, Sofie Østebøvik (Master thesis, 2021)
      Problemstillingen som ligger til grunn for denne studien er: Hvilke refleksjoner omkring barn i utsatte situasjoner gjør elever på 9.trinn seg etter møtet med Lydighetsprøven, og hvordan kommer disse frem gjennom en leselogg ...
    • “Det finnes en bok for alle, men én bok er ikke for alle” En kvalitativ undersøkelse av klasseromsbibliotek, utvalg og bruk av barnelitteraturen. 

      Strand, Kristin Natås (Master thesis, 2017-05-15)
      Denne oppgaven tar for seg klasseromsbibliotek ved utvalgte norske klasserom. Klassetrinnene som er representert i studiet er: en 1.klasse, to 2.klasser, fire 3.klasser, en kombinert 4. og 5.klasse, og en 5.klasse. Den ...
    • Det språksensitive matematikklasserommet? -En kvalitativ studie. 

      Nilssen, Maria (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan elever formulerer seg og bruker språket sitt for å forstå matematikk. Det har vært rettet et særlig fokus mot de flerspråklige elevene, og følgende to problemstillinger ...
    • Det vi egentlig trenger er kanskje ny bemanning: Et narratologisk problem i Harry Potter og fangen i Azkaban 

      Orseth, Dag (Skriftserien, nr. 3/2007 - Artikkel 7., Journal article, 2007-05-10)
    • Developing a self-assessment tool for English language teachers 

      Borg, Simon; Edmett, Adam (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      In the context of increasing global interest in teacher evaluation, this article describes the development of a self-assessment tool (SAT) for teachers of English and analyses responses to it by 1,716 teachers from around ...
    • Developing teachers’ responsive pedagogy in mathematics, does it lead to short-term effects on student learning? 

      Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Kvinge, Lars Malvin Røsseland; Smith, Kari; Engelsen, Knut Steinar (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      In this study, we examine the short-term effects of an intervention aimed at developing teachers’ responsive pedagogy in mathematics. The study analyses how an emphasis on responsive pedagogy in 9th grade classrooms over ...
    • Development of intercultural competence among a class of 5th graders using a picture book 

      Sindland, Lydia Kristin Furnes; Birketveit, Anna (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      This paper presents a study in a Norwegian English as a Foreign Language class of 5th graders aimed at investigating the learners' ability to decentre - a skill within intercultural competence, - through the use of the ...
    • Dialogisk lesing som metode i barnehagen for å styrke barns språkferdigheter på andrespråket 

      Hofslundsengen, Hilde; Bøyum, Sigrid; Haukedal, Kjersti Sandnes (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Hensikten med studien var å undersøke hvordan en 10-ukers intervensjon (totalt 40 økter) med dialogisk lesing ville påvirke flerspråklige barnas andrespråkslæring. Utvalget bestod av 72 flerspråklige barnehagebarn ...
    • Didaktisk kontrakt i matematikklasserom med varierte undervisningsmetoder 

      Blaalid, Runar Televik (Master thesis, 2016-05-18)
      I denne masteravhandlingen undersøker jeg nærmere hvordan den didaktiske kontrakt blir uttrykt i et klasserom med to forskjellige undervisningsmetoder. Fokuset ligger på hvordan forventningene og holdningene til elevene ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit