Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohnsen, Stine Weronika
dc.date.accessioned2017-11-09T10:08:15Z
dc.date.available2017-11-09T10:08:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2465159
dc.descriptionGlobal Knowledge GK305 19.05.2017nb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven skal jeg presentere mine funn til problemstillingen «hvilke læringsstrategier uttrykker ansatte sosialarbeidere at de benytter på Katombora Reformatory School for å forberede og motivere ungdommene til et liv uten kriminalitet etter endt sonet straff». I løpet av min 3 måneders lange praksis i Zambia snakket jeg mye med mennesker som arbeider med unge lovbrytere, både mens de soner sin straff på ungdomsfengselet Katambora Reformatary school, samt mennesker som jobbet med disse ungdommene etter oppholdet på institusjonen. Gjennom samtaler med sosialarbeidere og lærere opplever jeg at de presenterer Katambora som er et ungdomsfengsel hvor det fokuseres på læring og positiv utvikling, fremfor å straffe de innsatte for utførte lovbrudd. Jeg er interessert i hvordan dette fungerer i praksis, og hvilke metoder de ansatte benytter seg av. Dessuten er jeg også interessert i på hvilke grunnlag de har for valg av metode. Jeg har benyttet meg av en kvalitativ metode hvor jeg har intervjuet fire sosialarbeidere om deres arbeid med de innsatte på Katambora. Semistrukturerte intervju og mange feltsamtaler med et variert utvalg av informanter har gitt mye informasjon som jeg vil kombinere med ulike fagteorier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectLæringsstrategiernb_NO
dc.subjectsosialarbeiderenb_NO
dc.subjectungdomnb_NO
dc.subjectZambianb_NO
dc.titleUtvikling og læring ved Katambora Reformatory Schoolnb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.source.pagenumber22nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel