Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoldhus, Lene
dc.date.accessioned2017-05-30T12:15:21Z
dc.date.available2017-05-30T12:15:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2443868
dc.description.abstractTittel: Vi er lik, men noen er født unik. Bakgrunn for valg av tema: I Norge ble det født 74 barn med Downs syndrom i 2014. Det er ikke alltid at foreldrene vet at barnet har Downs syndrom før det blir født. Som sykepleier er det viktig å ha kunnskap om hvordan vi kan bidra til å legge til rette for en god relasjonsbygging mellom det nyfødte barnet og foreldrene Problemstilling: Hvordan kan sykepleier ivareta foreldre som nylig har fått et barn med Downs syndrom på en god måte, for å legge til rette for en god tilknytningsprosess. Hensikt: Med denne oppgaven er å belyse hvordan foreldre som får barn med Downs Syndrom skal kunne oppleve en god og trygg start på tilværelsen med sitt barn. Metode: Oppgaven er litteraturstudie, jeg har brukt databaser som; SveMed+ Science Direct og CHINAL. Artiklene vil bli presentert i oppgaven, deretter drøftes de opp mot annen teori og egne erfaringer fra praksis. Resultat: For å bidra til god relasjonsbygging mellom foreldre og barn med Downs syndrom må sykepleier ha kompetanse og kunnskap mennesker i sorg og krise. Videre må sykepleier ha muligheten til å bruke tid på disse foreldrene i en sårbar situasjon. Nøkkelord: Downs syndrom, foreldre, barn, nyfødt, funksjonshemning, mestring, sykepleie, og tilknytningnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleVi er lik, men noen er født uniknb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel