Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRisøy, Bodil Kjesbo
dc.date.accessioned2014-09-08T12:01:50Z
dc.date.available2014-09-08T12:01:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/218980
dc.descriptionMR690 Masteroppgåve i organisasjon og leiingnb_NO
dc.description.abstractEn undersøkelse om lærernes opplevelse av trivsel med den nye ledelsesmodellen i Bergen kommune. Undersøkelsen er gjennomført blant lærere i bergenskolen om deres opplevelse av trivsel etter innføringen av den nye ledelsesmodellen i Bergen kommune. Intensjonene i ledelsesmodellen er å skape økt fokus på pedagogisk ledelse med observasjon og veiledning i daglig praksis. Svarene fra undersøkelsen viser at ledelsesmodellen har ført til tettere koblinger mellom skolens ledelse og lærerne, men at lærerne har en viss skepsis til modellen. Flertallet av læreren opplever ikke å bli motiverte eller å få konstruktive tilbakemeldinger gjennom oppfølging av ledelsen. Svarene i undersøkelsen tenderer mot at lærerne opplever liten endring av trivsel med den nye ledelsesmodellen, men at lederne har stor betydning for lærernes trivsel. Lederteam inspirerte av Czarniawskas og Yukls teorier om lederskap, vil gjennom et fleksibelt serviceorientert lederskap, skape gode muligheter for trivsel for lærerne.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjecttrivselnb_NO
dc.subjectskoleledelsenb_NO
dc.subjectledelsesmodellnb_NO
dc.subjectmotivasjonsfaktornb_NO
dc.titleÅ lede til trivsel: Om lærernes opplevelse av trivsel med den nye ledelsesmodellen i Bergen kommunenb_NO
dc.title.alternativeLeadership for teachers´ job satisfactionnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber92nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel