Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNes, Anna
dc.date.accessioned2014-08-25T12:03:45Z
dc.date.available2014-08-25T12:03:45Z
dc.date.issued2014-08-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/218008
dc.description.abstractI følge forskning gjort av Helsedirektoratet (2012) så er det viktig at måltidet har en pedagogisk funksjon. Målet med denne oppgava var å finne ut om måltidet i barnehagen kan ha en pedagogisk funksjon og på hvilken måte måltidet kan ha det. Ved å benytte meg av personlig intervju, som er en kvalitativ metode, har jeg hentet informasjon fra fire pedagogiske ledere. Jeg valgte å bruke personlig intervju for å få frem de pedagogiske lederne sine synspunkter og meninger om måltidets rolle i barnehagen. I mitt arbeid har jeg erfart at måltidet spiller en viktig rolle i barnehagen og at det kan ha en pedagogisk funksjon. Måltidet kan ha en pedagogisk funksjon ved å fungere som en læringsarena for blant annet utvikling av et sunt kosthold, språkutvikling, læren om matvareproduksjon og bærekraftig utvikling, mattematikk, bordskikk og mye mer. Jeg har sett barnehagen bruker måltidet pedagogisk og arbeider spesielt med måltidene med tanke på språkutvikling. Jeg har erfart at måltidet er en viktig læringsarena i barnehagen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleBacheloroppgave i natur og friluftnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel