Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "inclusion"
Viser treff 1-3 av 3
-
Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders
(Peer reviewed; Journal article, 2020)According to the Norwegian Kindergarten Act, educational staff should work in cooperation and understanding with the guardians of a child. In this article, it is argued that staff must ensure sufficient quality of interactions ... -
Flyktninger i det norske klasserommet - En studie av noen læreres erfaringer med å ha elever som har vært på flukt med traumer i innføringstilbudet i grunnskolen
(Master thesis, 2017-05-15)Verdensbildet viser mye konflikt og uro, noe som fører til at mennesker må flykte og bosette seg andre steder i verden, også i Norge. I 2015 var 3,6 % av Norges befolkning flyktninger. En del av denne gruppen er barn som ... -
In search of the people: The formation of legitimacy and identity in the debate on internment in Northern Ireland
(Journal article; Peer reviewed, 2014)The identification of and with “the people” has important effects in political discourse. It works to legitimise political goals; it constructs inclusion and identity, and it produces exclusion of those who do not fit the ...