Blar i Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281"
Viser treff 1-10 av 10
-
Comparing Instructional Factors Related to Students’ Academic Self-Discipline in Norway and Finland
(Journal article; Peer reviewed, 2017)School learners can struggle with setting and striving for objectives that require sustained academic self‐discipline. We believe that teachers’ instructional qualities and school culture are factors that can successfully ... -
Exploring the Taken-for-Granted Advantage of Outdoor Play in Norwegian Early Childhood Education
(Chapter; Peer reviewed, 2021)It is claimed that nature is given temporal and cultural dimensions in Norway, in a transgression of the distinction between nature and culture. The overall emphasis on nature in the Nordic countries may represent an ... -
Fortelling som inngang til pedagogisk kunnskap
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen bygger på utprøving av praksisfortelling som studentaktiv læringsform. Noen av funnene, og erfaringene vi har gjort oss, trekkes her frem for å belyse hvordan fortellingen kan bidra til å skape sammenhenger ... -
Frå stamme til satellitt – kva metaforar kan fortelje om korleis ei lærarutdanningsreform vert forstått og iverksett
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen bygger på analyser av metaforbruk når leiarar og lærarutdannarar i barnehagelærarutdanning fortel om iverksetting av ei reform, og i særleg grad pedagogikkfaget si rolle i denne samanhengen. Barnehagelær ... -
«… gikk ut i praksis som en ny og bedre utgave av meg selv». Studenterfaringer med en fagovergripende temauke om danning i grunnskolelærerutdanningene.
(Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen vil vi presentere og diskutere hvordan vi ved Høgskolen i Bergen (HiB) har arbeidet med studentenes danning i andre året av grunnskolelærerutdanningene (GLU). Betydningen av studentenes profesjonelle ... -
Meistring mot master - Delrapport STIL-prosjektet
(Research report, 2018) -
Mokinių probleminio elgesio raiška Norvegijos mokykloje: individo ir įtraukiojo ugdymo sistemos perspektyva
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Present research study overviews the manifestations of problematic teenage behaviour in the schools of Norway. In terms of problematic behaviour, a few aspects should be taken into consideration. First of all, it is important ... -
Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner i Norge
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Denne mixed methods-studien bygger på datamateriale fra en nasjonal spørreundersøkelse med 220 respondenter om ulike aspekter ved det å være nyansatt i lærerutdanningen i Norge. Artikkelen viser at nye lærerutdannere i ... -
Time Regulation as Institutional Condition for Children's Outdoor Play and Cultural Formation
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Time regulation is an important aspect of the everyday life in any kindergarten and has an impact on which activities are given priority. In this case study, the outdoor playtime in one kindergarten in China and one in ... -
Vocational teachers' professional development in assessment for learning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Formative assessment, including vocational education and training (VET), has been included in the assessment regulations in Norway since 2006. This study examines how a continuing education course entitled Assessment for ...