• Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring 

      Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ...
    • Rektorutdanning for en ny rektorrolle? 

      Grutle, Bjart Erling; Roald, Knut (Peer reviewed; Journal article, 2016)
      Artikkelens formål er å skape økt innsikt i hvordan de forandringer vi ser i statlige styringsdokumenter og fagmiljøers emneplaner for den norske Rektor-utdanningen, uttrykker endringer i hvilke kunnskapsformer som vektlegges. ...
    • Rektorutdanning for en ny rektorrolle? 

      Grutle, Bjart Erling; Roald, Knut (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Artikkelens formål er å skape økt innsikt i hvordan de forandringer vi ser i statlige styringsdokumenter og fagmiljøers emneplaner for den norske Rektorutdanningen, uttrykker endringer i hvilke kunnskapsformer som vektlegges. ...
    • Utdanna skoleleiar - nye spenningar? 

      Abrahamsen, Hedvig Neerland; Syse, Ingrid; Øydvin, Astrid (Peer reviewed; Journal article, 2016)
      Føremålet med studien er å auke kunnskapen om den norske rektorutdanninga ved å undersøkje korleis eit utval skoleleiarar beskriv kva nye spenningar dei opplever i leiarkvardagen sin etter at dei har gjennomført studiet. ...