Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på dokumenttype "Report"
Viser treff 1-20 av 23
-
Barns funksjonelle syn. Gir synsvansker som ikke klassifiseres etter ICD-10, behov for tiltak?
(Report, 2012-08)Hvem har ikke opplevd å gå på trilletur med en to-åring som konstant peker på dyr, biler, trær og folk med et begeistret ”se!”? Kommentarene fra de voksne bidrar til å gi barnets visuelle inntrykk et verbalt innhold. ... -
Born to Play: Bli bedre – få det bedre
(Report, 2017-09-11)Evalueringen har sett på hvordan veiledningsprogrammet Born to Play: Bli bedre – få det bedre har fungert på bakgrunn av en spørreundersøkelse med korps som har blitt tilbudt programmet, samt kvalitative intervju med ... -
Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv
(Report, 2019)Prosjektet “Utvikling av berekraftige praksisar for digital teknologibruk innan språk og estetiske fag i barnehagen” (2017- 2020) forkorta til DigiSus1, er eit kompetanseutviklingsprosjekt som er finansiert av Norges ... -
Friske øyne - svekket syn. Å kartlegge synsforstyrrelser av nevrologisk årsak
(Report, 2014)Hensikten med dette heftet er å øke øyelegers oppmerksomhet på synsvansker ved nevrologiske tilstander siden disse rammer en stor pasientgruppe. Store deler av hjernen mottar, behandler og koordinerer synsinformasjonen. I ... -
Hva karakteriserer profesjonsutdanninger og hvordan er de vokst frem
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Kompetanse for mangfold: Haugesund kommune – 2017-2018
(Report, 2018) -
Læring i et studentperspektiv
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Læring i høyere utdanning : hva hemmer eller fremmer læring og kompetanseutvikling?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Mat i barnehagen. Barnehagen som arena for folkehelsearbeid. 2.rev.utg.
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien. Rapport, Report, 2008) -
Pedagogisk bruk av digitale tavler i klasserommet: Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen og Bergen kommune
(Report, 2010)De digitale tavlene har en klar innvirkning på læringsmiljøet. De utfordrer lærernes profesjonalitet og tilhørende selvbilde gjennom si synlighet i klasserommet. de digitale tavlene brukes primært som et lærerverktøy, men ... -
Pedagogiske utfordringer ved ingeniørutdanningen ved Høgskolen i Bergen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Praksisopplæring i lærerutdanningene - analyse og nye perspektiver
(Høgskolen i Bergen. Skriftserine. Rapport, Report, 2007) -
Praksisrettet, studentvirksom læring med temaet mat i barnehagen
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2008) -
Profesjonsutdannere mellom krav og realitet
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport
(CASE-rapport;1/2019, Report, 2019)Forskere som har deltatt i syklus 1 med datainnsamling, analyse og tekst er: Professor og Forskningsleder Magne Espeland, 1. amanuensis og prosjektleder Kari Holdhus, 1. lektor Jorunn Thortveit (Universitetet i Stavanger) ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Tilstandsrapport
(CASE-rapport;1/2017, Report, 2017)Gjennom forskningsprosjektet ”Skole og konsert – fra formidling til dialog” (DiSko) vil forskerne arbeide med hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen på en slik måte at det kan ... -
Skole og konsert - frå formidling til dialog (DiSko): Produksjosrapport
(CASE-rapport;1/2018, Report, 2018)Produksjonsrapport 1 inngår i ein serie planlagde rapportar frå prosjektet Skole og konsert – frå formidling til dialog (DiSko). Desse rapportane blir utforma undervegs med og parallelt med FOU- prosessen og er ein del av ... -
Studentevalueringer i høyere utdanning : på hvilken måte og til hvilken nytte?
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007) -
Tegn er mer enn ord : følger for mening - særlig når vi handler
(Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007)