Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på emneord "Master i IKT i læring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Digital eksamen – mer enn strøm på gamle eksamensoppgaver?
(Master thesis, 2017)Innføring av digital eksamen er et aktuelt tema i norsk høyere utdanning, og mange forelesere må i den forbindelse forholde seg til helt nye problemstillinger. Denne masteroppgaven undersøker hvordan tradisjonell skriftlig ... -
IKT i et fagdidaktisk perspektiv: Fagdidaktisk bruk av IKT i norskfaget, og tegn på profesjonsfaglig digital kompetanse. En kasusstudie med et hermeneutisk fortegn og en fenomenologisk tilnærming.
(Master thesis, 2017)Fagdidaktisk bruk av og med IKT i norskfaget har vært gjenstand for lite forskningsmessig fokus. I denne studien stilte jeg derfor følgende spørsmål i problemstillingen: Hvordan kan IKT brukes fagdidaktisk i norskundervisningen, ... -
MOTIVASJON OG SELVREGULERING I GOOGLE G SUITE
(Master thesis, 2017)Personal Learning Networks (PLN) er blitt lansert som alternativ til Learning Management Systems (LMS) som Blackboard, Fronter og Itslearning, fordi LMS’ene har vist seg å vektlegge institusjonenes administrasjonsbehov ... -
OneNote i et tverrfaglig samarbeid: En designstudie om bruk av OneNote som digital støtte for elever og lærere
(Master thesis, 2017)Formålet med studien har vært å undersøke om et digitalt verktøy kunne brukes til mer enn å distribuere fagstoff fra lærer til elev og i stedet være med på å tette gapet mellom teknologi og pedagogikk. Forankret i synet ... -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ...