Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på emneord "Fagfornyelsen"
Viser treff 1-5 av 5
-
Dybdelæring : en dokumentanalyse av intensjonen bak den utstrakte bruken av begrepet dybdelæring i norske utdanningspolitiske dokumenter
(Master thesis, 2021)Dybdelæringsbegrepet har vært fremme i samfunnsdebatten siden 2014, og bruken har gitt ulik betydning. Dette kan skape vansker når dybdelæring skal forstås og operasjonaliseres i praksisfeltet. Denne oppgaven kan være til ... -
Fagfornyelsen: Bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema i faglærerutdanningen – Et komplekst begrep i et kroppsøvingsfaglig perspektiv
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven er det forsket på lærerutdannere i kroppsøving og idrettsfag sin forståelse av begrepet bærekraftig utvikling, og lærerutdannernes forståelse av hvordan innføringen av dette tverrfaglige temaet påvirker ... -
Kroppslig læring i kroppsøvingsfaget; mer enn motorisk læring! - En kvalitativ studie av fremtidens kroppsøvingslæreres forståelse av kroppslig læring i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har hatt som formål å undersøke hvordan et utvalg masterstudenter i kroppsøving forstår kroppslig læring. For å få denne innsikten har studien undersøkt deres refleksjoner omkring den erfarte-, oppfattede- ... -
Læring i eit framtidsretta klasserom
(Master thesis, 2021)Fagfornyinga som tredde i kraft skuleåret 2020/2021 legg opp til variert undervising, samarbeidslæring og digital læring. Elevane skal få utfalde skaparglede, engasjement og utforskartrong. Som lærar på mellomsteget er eg ... -
Mot et grønnere kroppsøvingsfag innenfor rammen av «LK20»? - En kvalitativ studie av lærerutdanneres forståelse av bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2020)Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 [LK20] iverksettes fra høsten 2020, og erstatter derfor Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2006 [LK06] som er gjeldende læreplanverk i norsk skole. Fornyingen av Kunnskapsløftet er ...