• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel 
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
  •   Hjem
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports
  • Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 2184-2203 av 2966

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Profesjonelle musikarar og deira undervisningspraksis. 

      Hernes, Tonje (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgåva ser på korleis utøvande musikarar utan pedagogisk bakgrunn har utvikla sin undervisningspraksis. Fire kvalitative intervju dannar datamaterialet for prosjektet, der to informantar er klassiske ...
    • Profesjonelt skjønn i barnehagelærarutdanning : Eit kvalitativ forskingsprosjekt om korleis praksislærarar støttar studentens utvikling av eit profesjonelt skjønn i praksisopplæringa 

      Eggum, Evelyn (Master thesis, 2019)
      Profesjonelt skjønn i barnehagelærarutdanning Forsking viser at nyutdanna barnehagelærarar har utfordringar knytt til utøving av profesjonelt skjønn i si yrkesutøving. Praksisopplæringa har ei stor rolle i studentens ...
    • Profesjonssamtalen som danningsarena i barnehagelærerutdanningen 

      Winje, Annette Kristoffersen; Halland, Sissel Jeanette Aastvedt; Nordlie, Randi Elisabeth; Fjellanger, Liv Ingrid (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Denne artikkelen bygger på en kvalitativ studie fra en barnehagelærerutdanning i Norge, og handler om hvilke danningsdiskurser som trer frem i profesjonssamtalen, og hvilken betydning disse diskursene får for profesjonssamtalen ...
    • Profesjonssamtalens mange muligheter: En praksisnær aksjonsforskning i barnehagelærerutdanningen ved HVL Campus Stord 

      Fjellanger, Liv Ingrid; Halland, Sissel Aastvedt; Nordlie, Randi Elisabeth; Winje, Annette Kristoffersen (Report, 2018)
    • Profesjonsutdannere mellom krav og realitet 

      Hove, Synnøve (Høgskolen i Bergen. Skriftserien Rapport, Report, 2007)
    • Programmering og problemløsning i småskolen 

      Hemnes, Christina (Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan programmering i småskolen kan bidra til at elever utvikler problemløsningsferdigheter. Programmering og algoritmisk tankegang er i vinden i norsk læreplanarbeid, og mange skoler har ...
    • Programmering sitt bidrag til elevars operasjonelle og strukturelle forståing av geometri 

      Aarsheim, Madelen Kjøde (Master thesis, 2021)
      Vi lever i eit teknologirikt samfunn som er i stadig utvikling. Dette har stilt krav til utdanningssektoren som skal utruste elevane med viktige kompetansar for framtida. Frå og med hausten 2020 har eit nytt læreplanverk ...
    • Programmering som didaktisk verktøy i matematikkfaget 

      Ottestad, Torodd Flatråker (Master thesis, 2021)
      Programmering og algoritmisk tenking har skuleåret 2020/2021 gjort sitt inntog i den vidaregåande skulen i Noreg. Tidlegare forsking har vist at tilnærminga og kompetansen til læraren har ei viktig rolle for elevane sitt ...
    • Promoting student interest in science: The impact of a science theatre project 

      Heuling, Lydia Schulze (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Researchers have often noted the potential of the performing arts to support STEM education – especially in heterogeneous classrooms. This article reports on the implementation of a science theatre project in a secondary ...
    • Promoting the good e-teacher: didactical choices when developing e-pedagogical competences 

      Hole, Grete Oline; Larsen, Anne Karin; Hoem, Jon (Seminar.net, Peer reviewed; Journal article, 2010)
      The article gives an overview of how the development of a blended epedagogy course for Higher Education teachers have used the experiences from many years of international online courses for European BA students. Influenced ...
    • Promoting workplace stair climbing: Sometimes, not interfering is the best 

      Åvitsland, Andreas; Solbraa, Ane Kristiansen; Riiser, Amund (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Background Stair climbing is a vigorous activity and can lead to several health benefits. Studies seeking to increase stair climbing in various public locations have shown positive effects, while results from similar ...
    • Promoting workplace stair climbing: sometimes, not interfering is the best 

      Åvitsland, Andreas; Solbraa, Ane; Riiser, Amund (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Background Stair climbing is a vigorous activity and can lead to several health benefits. Studies seeking to increase stair climbing in various public locations have shown positive effects, while results from similar ...
    • Promoting workplace stair climbing: Sometimes, not interfering is the best 

      Åvitsland, Andreas (Master thesis, 2016)
    • Prosessanalyse av problembasert læring i matematikk: sammenligning av virtuelle kontra fysiske verktøys innvirkning på arbeidsprosess og læring 

      Sørbotten, Ivar (Master thesis, 2009)
      I denne avhandlingen studeres hvordan fysiske kontra digitale verktøy vil endre arbeidsprosessen og være med på å forklare ulike læringsopplevelser og læringsresultat hos elevene. Undersøkelsen er gjort med elever fra ...
    • Prosessdrama som estetisk læreprosess: Ein strategi for utforskande iscenesetjing av sentrale verdiområde i Fagfornyinga 

      Vangsnes, Vigdis (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I den overordna delen av Læreplanverket (heretter omtala Fagfornyinga) blir det poengtert at skulen skal la elevane utfalda skaparglede, engasjement og utforskartrong, og at dei skal få erfaring med å omsetja idear i ...
    • Prosessen frem mot et bilde 

      Clausen, Berit A. (Barnehagefolk, Journal article, 2008)
      Denne artikkelen presenterer et FOU-praksisarbeid med søkelyset på barn og kunstens virkemidler. Jeg ville observere hvor barns oppmerksom var når de fikk for dem nytt og ukjent utstyr og materialer. Hvor og hvordan oppstår ...
    • Prosessorientert skriving 

      Elvik, Benedikte; Barane, Hanne Gjerde (Bachelor thesis, 2013-09-03)
      Me har undersøkt om prosessorientert skriving (POS), øvingsoppgåver og film kan hjelpe skriveprosessen og auke skrivelysta i norskfaget. Skrivelyst hos elevar er noko me begge brenn for og me ville finne ut om det var ...
    • Prøver å gjøre publikum fornøyd – En kvalitativ studie om hvordan kroppsøvingslærere reflekterer rundt ungdomsskoleelevers kroppspress i faget og fra sosiale medier. 

      Eskeland, Mette (Master thesis, 2021)
      Studien gir et innblikk i seks kroppsøvingslæreres refleksjoner rundt kroppspress i kroppsøvingsfaget og fra sosiale medier. Problemstillingen er som følger: Hvilke refleksjoner gjør et utvalg kroppsøvingslærere i ungdomsskolen ...
    • Psykisk helse : sjenanse og angst blant barnehagebarn 

      Halvorsen, Cathrine Benedicte (Bachelor thesis, 2015)
      Arne Holte, assisterende direktør ved Nasjonalt folkehelseinstitutt skriver i leserinnlegget i Dagsavisen (2014) at forebygging av psykiske lidelser bør foregå på helt andre arenaer enn det gjøres i dag. Barnehagen nevnes ...
    • Psykisk helse hjå dei minste barna i barnehagen 

      Norevik, Sylvi Hjelmeland (Master thesis, 2019)
      Masteroppgåva handlar om korleis barnehagelærarar jobbar for å skape eit psykisk helsefremmande miljø for dei minste barna i barnehagen, sett i lys av relasjonar og haldningsarbeid. I studien blir det undersøkt kva ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit