Blar i Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports på dokumenttype "Others"
Viser treff 21-40 av 50
-
Katta ned på beina
(Others, 2011) -
Kulturkollisjon: innvandrarbarns møte med norsk grunnskole i lys av Polanyis teori om taus kunnskap
(Others, 2009-03-31)Norge har dei siste tiåra utvikla seg til å bli eit fleirkulturelt samfunn, men innslaga av barn med minoritetsspråk er ujevnt fordelt kommunane imellom. Ca. 8 prosent av elevane i Norge har eit anna morsmål enn norsk ... -
A network of co-created knowledge - A field in progress
(Others, 2023)In 2013, the National Center for Art and Culture in Education took the initiative to gather teacher educators in design, Art and Craft in an independent network, in order to strengthen cohesion and develop the field of ... -
Ny og supplerende kartlegging av biologisk mangfold i Sunnhordland og Nord-Rogaland 2013 og 2014
(HSH-rapport;2015/2, Others, 2015)Rapporten beskriver nye funn av ulike vekster i Sunnhordland og Nord-Rogaland i 2013-14. Totalt 14 lokaliteter i Stord, Tysnes, Bømlo og Rennesøy er beskrevet, der 11 av lokalitetene er nybeskrevne, mens tre lokaliteter ... -
Nye funn av Karplanter og Sopp i Sunnhordland 2008: oppdatering og status.
(Others, 2008)Gjennom de siste 5 årene har jeg drevet en systematisk kartlegging av soppmangfoldet i kulturlandskapet i Stord og Fitjar. Det registrerte artsmangfoldet i Stord og Fitjar er i overkant av 530 taxa, men blant disse er ... -
Nye lokaliteter og nye funn av sopp i kulturlandskapet i Sunnhordland og Nord-Rogaland 2011-2012: Oppdatering og status
(HSH-rapport;2013/3, Others, 2013)Selv etter 10 år med inventering av kulturlandskap i Sunnhordland, dukker det stadig opp nye rike lokaliteter med stort mangfold av beitemarksopp. Årlig inventering av samme kulturlandskap fører og til at nye arter ... -
Nynorsk først eller nynorsk sist?
(Others, 2021) -
Om løvtrær, sol og skygge
(Others, 2011) -
Om svarte og hvite hus
(Others, 2011-06-01) -
Omsetjing og tilpassing av MSLQ: IMTE-rapport nr. 1/16
(HSH-rapport;2016/1, Others, 2016-08-16)Denne rapporten skildrar prosedyren for omsetjing og tilpassing av Motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ) til bruk i prosjektet «Improvisation in Teacher Education: Curricula and Practice in Dynamic Interplay ... -
På skitur med Leif Wedøe vinterfysikk (helt program)
(Others, 2011) -
Rødlistearter i Stord og Fitjar, samt litt generelt om natur og sjeldne naturtyper i Sunnhordland
(Others, 2017)Rødlisten er et uttrykk for hvordan vi mennesker forvalter naturen rundt oss. Egentlig har vi ikke noe ønske om å ha en rødliste, og målet med rødlisten er at artene som står her og er truet skal kunne bli tatt ut av ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport engelsk
(Others, 2010)Resultata frå den nasjonale kartleggingsstudien "Skolefagsundersøkelsen 2009" viser at IKT er berre brukt i moderat grad i engelskundervisinga på ungdomstrinnet. Det er berre digital tekstproduksjon og digitale presentasjonar ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport kroppsøving
(Others, 2010)Kroppsøvingsdelen av "Skolefagundersøkelsen 2009" gir eit bilete av bruken av IKT to år etter innføringa av digital kompetanse som grunnleggande dugleik i alle fag. Resultata bygger på ein landsdekkande survey som 77 ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport kunst og håndverk
(Others, 2010)Analysen av det innsamlede materialet fra kunst- og håndverkslærerne viser at IKT ikke blir brukt i stor grad i undervisningen. Det er imidlertid ikke noe som tyder på at det kommer av at lærerne har negative holdninger ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport matematikk
(Others, 2010) -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport musikk
(Others, 2010)Bruken av IKT i musikkfaget på ungdomstrinnet er nasjonalt sett gjennomsnittleg svært beskjeden, og det er få lærarar som er det me kan karakterisera som storbrukarar. Sjølv om allmenne programvarer, t.d. Word, er mykje ... -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport naturfag
(Others, 2010) -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport norsk
(Others, 2010) -
Skolefagsundersøkelsen 2009: Fagrapport samfunnsfag
(Others, 2010)