Den autoritative læraren : ein studie av klasseleiarar i utvikling gjennom deltaking i Respekt-programmet
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/150593Utgivelsesdato
2009Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Formålet med denne studien har vore å undersøkje om lærarar opplever at dei utviklar dugleik i klasseleiing gjennom ein periode med deltaking i skuleutviklingsprogrammet Respekt. Vidare har vi undersøkt om ei slik utvikling har samanheng med samarbeid med kollegaer og den belastninga lærarane opplever i møtet med elevane.
Studien byggjer på data samla inn av Senter for atferdsforskning. Innsamlingsmetoden som er nytta, er kvantitative spørjeskjema, der lærarane som har vore med i programmet, har svart. Funna er blitt analyserte i SPSS.
Resultata for lærarane synte utvikling, men utviklinga var ulik for ulike grupper av lærarar. Funna må tolkast med varsemd. Resultatet kan indikere at deltaking i programmet aukar dugleiken innanfor einskilde aspekt ved klasseleiing. Dette må sjåast i samanheng med samarbeidet med kollegaer og den opplevde belastninga knytt til elevane.
Konklusjonen er at Respekt-programmet ser ut til å ha positiv innverknad på utvikling av ulike sider ved klasseleiing for lærarane, i den perioden lærarane var med i programmet. Det bør forskast vidare for å sjå nærare på om Respekt-programmet har reell innverknad på utviklinga av klasseleiingsdugleik.