Browsing HVL Open by Author "Myklebust, Hege"
Now showing items 1-8 of 8
-
Digital learning resources outdoors – what do teachers and students want? Report 2 from the GeoSite project
Myklebust, Hege; Popa, Razvan-Gabriel; Santini, Fabrizio; Stautland, Brynjar; Thébaudeau, Benjamin (HVL-Rapport;2024/16, Report, 2024)This is the second of two reports from the ERASMUS+ project GeoSite. The two reports aim to set the framework for the main project, which is to develop digital learning resources for a selected number of geosites at the ... -
Following up: Questions and Talk Moves in Preservice Teachers’ Mathematics Classroom Conversations
Myklebust, Hege; Guadie, Maru Alamirew (Peer reviewed; Journal article, 2024)Our research aim is to describe how Preservice Teachers (PSTs) can rehearse and prepare for leading productive talks in mathematics and other subjects. Based on literature and previous research on what constitutes productive ... -
Lesson study som metode for forskingspraksis i lærarutdanninga. Rapport frå eit pilotprosjekt
Kulild, Marit; Myklebust, Hege; Baugstø, Tone; Holme, Geir (HVL-rapport;2024/6, Report, 2024)Hausten 2023 gjennomførte HVL Stord og LU-skulen Rubbestadneset skule eit pilotprosjekt med alternativ gjennomføring av praksis for femteårsstudentane. Piloten gjekk ut på at studentane i staden for vanleg praksis gjekk ... -
Posisjonering og evaluering i argumenterande elevtekstar
Myklebust, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Pronomenet "hen" praktisk og politisk
Bugge, Edit; Bukve, Trude; Myklebust, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2023)I 2022 vart hen innført som kjønnsnøytralt pronomen i nynorsk og bokmål. I denne artikkelen presenterer me funn frå ei spørjegransking om pronomenet hen som var sendt til alle tilsette ved Høgskulen på Vestlandet (HVL) ... -
Refleksjonsloggar i KRLE-faget. Ein studie av reflekterande skriving på niande steget
Breivega, Kjersti Maria Rongen; Myklebust, Hege (Peer reviewed; Journal article, 2020)I denne artikkelen analyserer vi 60 refleksjonsloggtekstar skrivne av niandeklassingar i KRLE- faget som er vurderte som reflekterande av uavhengige lærarinformantar. Vi spør: Kva trekk ved desse 60 elevtekstane kan liggje ... -
Taking a dialogic stance in interaction with the youngest children – Supporting concept learning and child agency
Myklebust, Hege; Fagerbakke, Inga Margrethe (Peer reviewed; Journal article, 2024)This article explores a conversation between a student teacher (ST) and a three-year-old child using conversation analysis. Through analysis and interpretation, the article describes and discusses the importance of the ... -
Written Argumentation for Different Audiences. A Study of Addressivity and the Uses of Arguments in Argumentative Student Texts
Myklebust, Hege; Høisæter, Sissel M. (Journal article; Peer reviewed, 2018)In this article we investigate how students in upper secondary school argue in writing in two different communicative situations and how the intended audience may influence how the students construct their arguments. A ...