Blar i HVL Open på forfatter "Faye, Reidun"
-
Barriers to higher education for women i Southern Sudan
Faye, Reidun (Skriftserien, Report, 2010)This report is written as part of the NUCOOP project; Capacity Building in Southern Sudan – Educating Librarians for the Future (EdLib). The aim of the report is to produce research based knowledge about barriers to higher ... -
Lærarstudentar si oppleving av ei mentorordning i norsk grunnskulelærarutdanning
Opheim, Bente; Faye, Reidun (Peer reviewed; Journal article, 2021)Mentorordningar, der studentar blir rettleia av ein vidarekommen student eller tilsett, har fått mykje merksemd i høgare utdanning dei siste åra. I norske styringsdokument for sektoren ligg det ei forventning til at slik ... -
Making vulnerable groups able to connect socially and digitally— opportunities and pitfalls
Faye, Reidun; Ravneberg, Bodil Elise (Peer reviewed; Journal article, 2024)This article addresses digital and social inclusion of adults with potential low digital skills. The article presents a case study of how digital learning activities (DLAs) as a service to refugees, immigrants, senior ... -
Meistring mot master - Delrapport STIL-prosjektet
Brathetland, Bente Opheim; Faye, Reidun (Research report, 2018) -
Mot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet
Faye, Reidun; Lindhardt, Eva Mila; Ravneberg, Bodil Elise (Chapter, 2021)Psykologiske, samfunnsvitenskapelige og humanistiske fagtradisjoner forstår begrepet fordom ulikt, noe som får betydning for hvilke handlinger som blir foreslått for å motarbeide fordommer. Vi argumenterer for at fordommer ... -
Rom for ubehag i undervisning om rasisme i klasserommet
Faye, Reidun (Chapter; Peer reviewed, 2021)Rasisme oppleves som et ubehagelig tema å snakke om. I kapittelet pekes det på pedagogiske fordeler ved å gi rom for ubehag i møte med rasisme. Ved å gi minoritets- og majoritetsstudenter like mye rom for å dele oppfatninger ...