Blar i HVL Open på forfatter "Brekke, May Britt Revheim"
-
Aktiv deltakelse i pedagogikkstudiet i lærerutdanningen
Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll; Røneid, Kjersti Nedland (Research report, 2021) -
Bakgrunn for utvikling av prosjektet Å spørre som en pedagogisk handlingsform, knyttet til arbeidskrav 3 (MGUPE101)
Eide, Marianne Leikvoll; Brekke, May Britt Revheim (Working paper, 2021) -
Fortelling som inngang til pedagogisk kunnskap
Eide, Marianne Leikvoll; Brekke, May Britt Revheim (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen bygger på utprøving av praksisfortelling som studentaktiv læringsform. Noen av funnene, og erfaringene vi har gjort oss, trekkes her frem for å belyse hvordan fortellingen kan bidra til å skape sammenhenger ... -
Gutter ut av rekken går. Betydningen av kjønn og sosial bakgrunn for skoleresultater.
Brekke, May Britt Revheim (Master thesis, 2007)Temaet i denne studien er hvorfor gutter oppnår lavere skoleresultater enn jenter når de avslutter grunnskolen. Undersøkelsens problemstillinger har for det første vært å se på hvilken betydning kjønn og foreldrenes ... -
Om pedagogisk forskning ved norske lærerutdanninger: Pedagogikkutdanneres oppfatninger av pedagogisk forskning
Sæverot, Herner; Brekke, May Britt Revheim; Baraldsnes, Dziuginta; Torgersen, Glenn-Egil (Peer reviewed; Journal article, 2022)The topic of this study is pedagogical research at Norwegian teacher education schools. The research question we ask is: How should, according to educationists, pedagogical research in teacher education be perceived? The ... -
Praksisfortelling, refleksjon og transformativ læring
Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll (Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen retter oppmerksomheten mot hvordan refleksjon og transformasjon kan fremmes gjennom praksisfortellingen som en studentaktiv læringsform i pedagogikkundervisningen i lærerutdanningen. I arbeidet med ... -
Praksisfortellingen som læringsform
Brekke, May Britt Revheim; Eide, Marianne Leikvoll (Research report, 2018) -
Teoriens manglende plass i praksissamtalen
Eide, Marianne Leikvoll; Brekke, May Britt Revheim; Holthe, Asle (Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Utprøving av studentaktive læringsformer i PEL-faget GLU (2017): Et samarbeidsprosjekt mellom faglærere ved HVL.
Iversen, Gunn Tone; Jenssen, Eirik S. (Research report, 2017)