Blar i HVL Open på tidsskrift "Nordic Journal of STEM Education"
Viser treff 1-5 av 5
-
Faktorer som påverker kvaliteten på digital undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Digitalisering av undervisningssektoren har fått mykje oppmerksemd dei siste månadane etter at samfunnet blei stengt. På grunn av smittevernreglar som avgrensar mogelegheita til fysisk undervisning, må utdanningsinstitusjonane ... -
Har du draget? – En undersøkelse av ingeniørstudenters kunnskaper og ferdigheter i mekanikk etter eksamen
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I artikkelen presenteres en ny måte å måle kvaliteten i studenters læringsutbytte og undervisningen, ved at det foretas en ny vurdering av kunnskap og ferdigheter i fysikk en god stund etter avlagt eksamen i emnet. Denne ... -
Irrelevant! Møte mellom to kulturer
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I denne artikkelen presenteres erfaringer og funn fra fire år med undervisning i emnet «Innføring i ingeniørfaglig yrkesutøvelse og arbeidsmetoder» ved Høgskulen på Vestlandet. Disse sees i sammenheng med det økende kravet ... -
Online mathematics teaching and learning during the COVID-19 pandemic: The perspective of lecturers and students
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The global spread of the novel coronavirus, Covid-19, reached Norway at the end of February 2020. MatRIC, Centre for Research, Innovation and Coordination of Mathematics Teaching conducted a national survey in Norwegian ... -
Å tilrettelegge for at lektorstudentenlærer å lære fra seg i første semester
(Journal article, 2017)ABSTRAKT: Vi ønsker å dele erfaringer fra en workshop som har blitt arrangert for lektorstudentene som går sitt første semester på lektorutdanningen ved UiB, og tar fordypning i realfag og matematikk. Vi vil i denne ...