• Evaluering av pilot for meritteringsordning ved HVL 2021-22 

      Ludvigsen, Kristine; Morlandstø, Morten (HVL-Rapport;2022/7, Report, 2022)
      I mars 2021 lyste Høgskulen på Vestlandet (HVL) for første gang ut muligheten for faglig ansatte i undervisningsstilling til å søke status som merittert underviser. I første del av rapporten gjør vi rede for bakgrunnen ...
    • HVL-studenters bruk og oppfatninger av KI-chatboter i utdanning 

      Møgelvang, Anja; Ludvigsen, Kristine; Bjelland, Camilla; Schei, Odin Monrad (HVL-Rapport;6/2023, Report, 2023)
      Innledning: I denne rapporten presenterer vi i Faggruppen universitetspedagogikk de foreløpige resultatene av en spørreundersøkelse som kartlegger HVL-studenters bruk og oppfatninger av kunstig intelligens (KI) og KI-chatboter ...
    • Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students 

      Bjelland, Camilla; Ludvigsen, Kristine; Møgelvang, Anja (Journal article, 2024)
      This article focus on AI chatbots' role in teaching and learning practices. The study was conducted by academic developers at the Western Norway University of Applied Sciences (HVL), in Norway. We explore students' perceptions ...