Show simple item record

dc.contributor.authorRasmussen, Niklas Karstensen
dc.date.accessioned2022-09-20T12:01:01Z
dc.date.available2022-09-20T12:01:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3019140
dc.descriptionGLU 5-10 HVL- Storden_US
dc.description.abstractI denne oppgaven tar jeg for meg hvordan havbruksnæringen kan være en aktør i bærekraftundervisningen i skolen. Det er tatt utgangspunkt i ett eksisterende undervisningsopplegg i regi av Røvær Fjordbruk. Videre skal jeg også se på mulighetene og utfordringene knyttet til ett samarbeid mellom skolene og Røvær Fjordbruk. Røvær Fjordbruk er eid av Alsaker Fjordbruk, som er en stor aktør innenfor oppdrettsnæringen på norskekysten. Deres rolle som aktør blir i dette samarbeidet mellom skole og havbruk vært også analysert.Mine funn tyder på at det er store muligheter som ligger innenfor det eksisterende undervisningsopplegget på Røvær. Likevel slik det blir praktisert i dag, har det liten eller ingen relevans inn mot skolefaglig undervisning. Det krever ett arbeid i for- og etterkant med ulike aspekter knyttet til bærekraftig utvikling for å kunne bidra til bærekrafts undervisning som fagfornyelsen legger opp til.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleHavbruksnæring og bærekraftig utviklingen_US
dc.title.alternativeAquaculture industry and sustainable developmenten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGUSA550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal