Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMunkejord, Mai Camilla
dc.contributor.authorArntzen, Cathrine
dc.date.accessioned2022-04-05T12:21:51Z
dc.date.available2022-04-05T12:21:51Z
dc.date.created2022-01-17T08:31:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMunkejord, M. C. & Arntzen, C. (2021). En analyse av arbeidssøkeres erfaringer med å få oppfølging. I A. A. Kane & Ø. Spjelkavik (Red.), Arbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV.en_US
dc.identifier.isbn978-82-8104-483-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2989959
dc.description.abstractNår vi er opptatt av å utvikle kvaliteten i oppfølgingstjenestene i NAV er det viktig å lytte til arbeidssøkerne for å høre hva de har å si om den oppfølgingen de får. I dette kapittelet vil vi analysere dybdeintervjuer med 16 arbeidssøkere, 8 kvinner og 8 menn i alderen 20-35 år. Disse hadde, på intervjutidspunktet, fått oppfølging fra en jobbspesialist mellom 4 og 16 måneder. Hele 12 av de 16 kandidatene hadde «vært i NAV» i tre år eller mer før de fikk jobbspesialist. I dette kapittelet presenterer vi arbeidssøkernes bakgrunn, og viser frem arbeidssøkernes erfaringer med hvordan det har vært å få oppfølging fra en jobbspesialist. Særlig vil vi få frem deres beskrivelser av hvordan det har vært å lete etter jobb, prøve seg i jobb (jobbsmak) og det å komme i en stilling av større omfang og lengre varighet. Kapittelet viser at arbeidssøkerne er svært fornøyde med oppfølgingen de får. For første gang føler de seg sett og lyttet til. Samtidig er det slik at flere er i ambivalente arbeidsforhold som de ikke nødvendigvis har troen på, eller de har erfart, også etter at de fikk en jobbspesialist, at arbeidsgiver har valgt å avslutte arbeidsforhold som arbeidssøker selv kunne tenkt seg å fortsette i. Kapittelet diskuterer avslutningsvis hvordan en kan lykkes med den gode jobbmatchen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofArbeidsinkludering, læring og innovasjon i NAV
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn analyse av arbeidssøkeres erfaringer med å få oppfølging: «Jobbspesialisten ble min redning»en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber77-98en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33673/OOA20211/3
dc.identifier.cristin1982130
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal