Show simple item record

dc.contributor.authorFjellanger, Liv Ingrid
dc.contributor.authorHalland, Sissel
dc.contributor.authorNylund, Maritha Berger
dc.contributor.authorWinje, Annette K.
dc.date.accessioned2020-12-01T14:32:28Z
dc.date.available2020-12-01T14:32:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2703-710x
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2711268
dc.descriptionSkriftserien ved Høgskulen på Vestlandet, HVL-Notaten_US
dc.description.abstractDette er en notat fra et FoU arbeid gjennomført av forskningsgruppen Barnehage og profesjonsutdanning sammen med tidligere HVL studenter ved barnehagelærerutdanningen. Målet med studien er å få innblikk i «nyutdannede» barnehagelæreres opplevelser av å ha vært studenter ved barnehagelærerutdanningen ved Høgskulen på Vestlandet (HVL), og hvordan de «nyutdannede» opplevde overgangen fra å være student til å fungere som utdannet profesjonsutøver. Vi ønsket å få innblikk i de «nyutdannedes» barnehagehverdag og samtidig få en tilbakemelding på hvordan studiet har preget dem i rollen som nåværende barnehagelærere. Dette er viktig informasjon med tanke på å finne koherensen mellom utdanning og barnehageprofesjon. Dette vil også kunne bidra til å utvikle barnehagelærerutdanningen og tette et eventuelt gap mellom utdanning og barnehage.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesHVL-Notat;3/2020
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectbarnehagelærerutdanningen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectnyutdanneten_US
dc.subjectprofesjonsutøveren_US
dc.titleFra student til profesjonsutøveren_US
dc.typeWorking paperen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal