Show simple item record

dc.contributor.authorAndberg, Mona Sveingard
dc.contributor.authorLindstad, Martine Eliassen
dc.date.accessioned2019-06-27T07:16:21Z
dc.date.available2019-06-27T07:16:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602440
dc.descriptionFakultet for lærerutdanning, kultur og idrett (FLKI) Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag 10.05.19nb_NO
dc.description.abstractVi har foretatt et kvalitativt studie av forståelsen av begrepet «tilpasset opplæring», hvordan det arbeides med dette, og hvordan begrepet sees i lys av fagfornyelsen. Problemstillingen belyses gjennom intervju av tre skoleledere fra norske barneskoler. Dette valget tok vi fordi skoleledere har et særlig ansvar for endringsarbeidet i skolen. Hovedfunnene i oppgaven er at de tre skolelederne ser på tilpasset opplæring som en rett alle elever har, og som i all hovedsak skal løses innenfor fellesskapet i skolen. Vi opplevde at de tre skolelederne var positive til endringene i den nye fagplanen. Særlig var de opptatt av at dybdelæring og tverrfaglig arbeid kan bidra til å øke kvaliteten på den tilpassede opplæringen, gjennom blant annet variasjon av arbeidsmetoder og læremidler. Våre funn har vi drøftet og knyttet til relevant teori.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring: Hvordan tre skoleledere forstår og arbeider med begrepet ved sine skolernb_NO
dc.title.alternativeAdapted education: How three headmasters understand and implement the term at their respective schoolsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal