Show simple item record

dc.contributor.authorIversen, Andreas Risløw
dc.date.accessioned2019-06-25T09:04:57Z
dc.date.available2019-06-25T09:04:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602008
dc.descriptionFakultet for lærerutdanning, kultur og idrett Grunnskolelærer 5-10 10.05.19nb_NO
dc.description.abstractTilpasset opplæring er et vektet begrep i dagens norske skole. Denne studien søker å belyse hvordan lærere forstår og operasjonaliserer begrepet i praksis. Dette sees i tråd med føringer for prinsippet i gjeldende rammeverk, teoretiske tilnærminger til begrepet samt tidligere forskning. Oppgaven viser at det er forskjeller i hvordan lærere forstår og praktiserer begrepet. Samtidig kan funnene i denne oppgaven vise til en vekting av et individuelt fokus i operasjonaliseringen av tilpasset opplæring. I tillegg viser oppgaven til at begrepets kompleksitet og eksisterende rammefaktorer i skolen kan medføre at begrepet vanskelig lar seg omsette i en gunstig tilpasset opplæring for alle elever.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilpasset opplæring – ideal og virkelighetnb_NO
dc.title.alternativeAdaptive education – ideal and realitynb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO
dc.description.localcodePE379nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal