Show simple item record

dc.contributor.authorFjeldstad, Eva
dc.contributor.authorLoen, Tora Larsen
dc.date.accessioned2018-07-16T08:33:11Z
dc.date.available2018-07-16T08:33:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505584
dc.descriptionGrunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO
dc.description.abstractDet har de siste årene vært stort fokus på å heve kompetansen i matematikk blant norske elever. Et tema som det har vært mindre fokus på er interessen for faget. Gjennom grunnskolen synker elevenes interesse for matematikk. Vi har derfor forsøkt å utforme ulike tiltak som kan være med på å snu denne trenden allerede i 2.trinn. Tiltakene har utgangspunkt i Hidi og Renninger (2006) sin interessemodell, der vi har hatt fokus på å utforme undervisningen spennende, nyttig og verdifull gjennom en praktisk tilnærming til matematikk. Samtidig ville vi se på hvordan dette påvirket deres faglige prestasjoner. For å undersøke dette har vi gjennomført en kvantitativ undersøkelse i form av et kvasieksperiment. Utgangspunktet for resultatet er en pre- og en post-test som måler interesse og prestasjoner. Resultatet viser at tiltakene har effekt på interesse, men ikke på prestasjoner.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInteresse og prestasjoner med en praktisk tilnærming til matematikknb_NO
dc.title.alternativeInterest and achivement with a practical approach to mathematicsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodePE369 1 BO 2018 VÅR Grunnskolelærerutdanning 1-7nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal