Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEpland, Pernilla Eugenie
dc.date.accessioned2018-02-20T13:30:08Z
dc.date.available2018-02-20T13:30:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486021
dc.description.abstractMitt fokus i denne bacheloroppgaven har vært personalets bruk av naturen som læringsarena for motorisk utvikling. Et mål var å se om det var store forskjeller fra ordinærbarnehage til avdelingen som kaller seg utegruppe. ”Hvordan bruker personalet i barnehagen naturen som læringsarena for motorisk utvikling hos barn?” er problemstillingen jeg har jobbet ut fra. For å finne svar på dette har jeg valgt intervju som mitt kvalitative metodevalg. Gjennom mitt forskningsarbeid har jeg funnet at personalets bruk av naturen som læringsarena benyttes i ulik grad. Utegruppen oppholder seg i naturen nesten daglig, mens ordinærbarnehagen har èn fast turdag utenfor barnehagens område. Arbeid med motorisk usikre barn viser seg også å gjøres på forskjellige måter. Opphold i naturen ser ut til å ha svært god effekt på barns motoriske utvikling noe som stemmer overens med det forskere fra teorikapittelet mitt også har konkludert med.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleNaturen som læringsarena for motorisk utviklingnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel