Naturen som læringsarena for motorisk utvikling
dc.contributor.author | Epland, Pernilla Eugenie | |
dc.date.accessioned | 2018-02-20T13:30:08Z | |
dc.date.available | 2018-02-20T13:30:08Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2486021 | |
dc.description.abstract | Mitt fokus i denne bacheloroppgaven har vært personalets bruk av naturen som læringsarena for motorisk utvikling. Et mål var å se om det var store forskjeller fra ordinærbarnehage til avdelingen som kaller seg utegruppe. ”Hvordan bruker personalet i barnehagen naturen som læringsarena for motorisk utvikling hos barn?” er problemstillingen jeg har jobbet ut fra. For å finne svar på dette har jeg valgt intervju som mitt kvalitative metodevalg. Gjennom mitt forskningsarbeid har jeg funnet at personalets bruk av naturen som læringsarena benyttes i ulik grad. Utegruppen oppholder seg i naturen nesten daglig, mens ordinærbarnehagen har èn fast turdag utenfor barnehagens område. Arbeid med motorisk usikre barn viser seg også å gjøres på forskjellige måter. Opphold i naturen ser ut til å ha svært god effekt på barns motoriske utvikling noe som stemmer overens med det forskere fra teorikapittelet mitt også har konkludert med. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.title | Naturen som læringsarena for motorisk utvikling | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |