Hvordan bruke videoanalyse til å oppnå individuelle målsetninger og rollekrav knytt mot spillerposisjon?
Abstract
Denne studien har en kvalitativ tilnærming til forskning der informantene blir intervjuet og observert.
Tematikken er videoanalyse, feedback og læring.
Vår undersøkelse ble gjort opp mot to trenere og to spillere tilknyttet et fotballag i norsk 1.divisjon.
Gjennom kvalitative forskningsintervju har vi fått et innblikk i deres oppfattelse og bruk av
videoanalyse. I diskusjonen prøver vi å trekke koblinger mellom informantenes forståelse og relevant
teori.
Hensikten med oppgaven er å finne ut om videoanalyse kan brukes til å oppnå individuelle
målsetninger og rollekrav knytt til spillerposisjon. Vi vil også se på om videoanalyse bidrar til økt
eierskap til egen utvikling hos spiller og om det i noen grad kan være med på å skape selvregulært
læring
Description
Bacheloroppgave i Idrett og Kroppsøving
ID3-323
Desember 2015