dc.contributor.author | Snortheim, Irene | |
dc.date.accessioned | 2014-08-07T10:34:54Z | |
dc.date.available | 2014-08-07T10:34:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/216857 | |
dc.description | Vernepleie
BSV5 – 300 Bacheloroppgave
Mai, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | ”Du vet du er vernepleier når… ingen vet hva du kan men alle har bruk for deg…” (Grung, Wærnes & Brunvand Ellingsen (Red.), 2010, s. 78). I dagens skole har jeg inntrykk av at det finnes lite informasjon om hvordan vernepleieren kan bruke sin kompetanse. Dette vil jeg forsøke å belyse i denne oppgaven med problemstillingen:
Hvordan kan vernepleieren tilrettelegge for god sosial kompetanse for elever med problem atferd i barneskolen ved bruk av Aggression Replacement Training (ART)?
Oppgaven er bygd opp med hjelp av metodedel, teoridel og til sist drøfting og avslutning. I metodedelen beskrives framgangsmåten for hvordan kildene er funnet, og de mest sentrale i oppgaven vil bli presentert. Deretter kommer teoridelen der jeg starter med en begrepsdel, der begreper en møter i oppgaven blir definert. Videre blir sosial kompetanse, problematferd, ART, vernepleieren og miljøarbeid i skolen presentert med hvert sitt kapittel. Til sist kommer drøftingen der problemstillingen blir besvart. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | Aggression Replacement Training | nb_NO |
dc.subject | ART | nb_NO |
dc.subject | sosial kompetanse | nb_NO |
dc.subject | problematferd | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.title | Hvordan kan vernepleieren tilrettelegge for god sosial kompetanse for barn med problematferd i barneskolen ved bruk av Aggression Replacement Training (ART)? | nb_NO |
dc.title.alternative | How can a Social Educator facilitate good social skills for children with problem behavior in elementary school using Aggression Replacement Training (ART)? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |